středa 10. července 2013

Trilogy 50 shades...

Trilogie, která proslula snad po celém světě... Ale jaksi nechápu proč. Jednoduchá dějová linka protkaná sexem. OK, zajímavým sexem. Ale to je asi tak všechno. Nechci ovšem tuhle erotickou ságu jenom kritizovat, přece jenom, na ženy po celém světě působí řekla bych magicky, úspěch zkrátka mají a různé parodie a točící se film jsou toho důkazem.

Text není nijak náročný, vše je srozumitelné, kniha se čte v podstatě sama, jakási čtivost, nebo jak to nazvat Vás prostě žene dál a dál. Autorka si ale nijak nevyhrála se stylem, kterým je kniha napsána, na jednu stranu dobře, ovšem pro náročnějšího čtenáře je to málo.
Jako člověk, který přečetl všechny 3 díly si doufám mohu dovolit říct, že by vůbec neuškodilo, kdyby knihy byly kratší, myslím si, že na jejich kvalitě a slávě by to neubralo, možná naopak by se našlo více čtenářů, protože některé může tloušťka knih skutečně odradit.


Christian je podle mě velice rozporuplná osobnost, jedni ho milují, další nenávidí. Ale je to osobnost, s velkým O. Přitažlivý, krásný, chytrý, okouzlující, tajemný, záhadný, laskavý, ale i hrozivý, tak nějak působí na Anastasii. Vše co má, si vydřel vlastníma rukama a tím, že využil svou inteligenci. Tajemství o jeho životě, která budete postupně odkrývat Vás mnohdy dostanou a přimějí Vás uvažovat o něm trochu jinak.
Anastasie mě mnohdy překvapila. V dobrém ale i ve špatném slova smyslu. Její rozhodnutí jsem někdy nepochopila a chvílemi se mi zdálo, že opravdu neví, co chce. Jinak je to bezpochyby silná žena, která je připravena nést všechna úskalí vztahu s Christianem. Co mě opravdu štvalo byla ta její „vnitřní bohyně“ byl to pro mě opravdu rušivý prvek a klidně bych se bez něj obešla.

Pokud mám shrnout všechny knihy dohromady, asi tak: Sex mě bavil v jedničce, děj ve trojce, kdy bylo cítit trochu více napětí, než na začátku trilogie. Můj názor je takový, že tato sága se hodí pro dlouhé zimní večery, kdy člověk nemá co dělat a zároveň chce popustit uzdu své fantazii. Knihy si ale přečtěte sami a pusťte se spolu s Anastasií na ono tolik diskutované dobrodružství s Christianem a posuďte sami.

A co vy, četli jste už některý z dílů, jak se Vám líbí?
- Adéla

                                                                                                                                       

Žádné komentáře:

Okomentovat